Brylépudding

Haha ja upptäckte precis att headern jag fixade för någon vecka sen inte alls registrerats och om jag förstått det rätt har den bara varit svart? Nu lyckades jag (förhoppningsvis) i alla fall få till det.

Ikväll blir det troligen bara slapptid. Jag är trött efter igår kväll och den här hektiska arbetsveckan. Igår i restaurangen var det verkligen smockat med folk men kul var det! Tyvärr är det slut med restaurangtider men jag skulle gärna jobba fler kvällar där. (Blink, blink till Sebbe)

Förresten! Jag hade bestämt mig för att inte äta något sött på vardagarna den här veckan och det gick faktiskt otroligt lyckat, i alla fall de tre första dagarna. Jag stod emot frestelsen när vi bjöds på pepparkakor på jobbet och under tisdagens restaurangpass stirrade en påse turkisk peppar på mig hela kvällen utan att jag rörde dem. Det som förstörde hela min plan var när Sebbe kom med en halv brylépudding till mig. Jag hann ta flera skedar innan jag kom på att jag faktiskt inte skulle äta sådant. Men å andra sidan skulle jag ändå inte säga nej till en halv brylépudding som i normalstorlek kostar hela 125(!) kronor. Så med det i tanken tackade jag heller inte nej när jag lite senare fick en hel brylépudding.

Men eftersom det gick så bra att inte äta massa onyttigt "bara för att" så ska jag fortsätta med det. Till veckodagarna hör för min del bara mån-tors, eftersom jag gillar att unna mig på fredagen. Dessutom räknas inte speciella dagar in och självklart tackar jag inte nej om det är något jag väldigt gärna vill ha. Hela grejen är bara för att jag ska sluta småäta och så vill jag inte bli sockerberoende direkt.


Kommentarer
Fani

nej jag har sett din header hela tiden iaf, inte varit nå svart här i min data inte 8)

amen natalie, haha. hur fan tänker du nu? inte äta sött? det är ju jul snart, nu är ju tiden man brukar och (tkr jag) det är "okej" att unna sej en massa göttigt, höhö :D men stark du är som står på dej iaf. jag blir typ halvt psyk om de ligger en godispåse framför mej och jag låter bli att äta av den fast jag vill, så för mitt eget (och andras) bästa, gör jag helt enkelt det. hahaha nevars xD

puss<3

2010-11-27 @ 01:32:18
URL: http://glikia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0