Walking shoes

Jobbet igår gick bra. Först var vi inne med barnen på förmiddagen. Vi lekte, jag läste högt på norska(!) och så ritade vi. Först fick jag rita hjärta efter hjärta, sen ville en ha en ponny och efter det fick jag rita ponnys efter ponnys. Tyvärr kan jag då inte alls rita så ponnysen såg egentligen väldigt roliga ut men det märkte inte barnen. På eftermiddagen gick vi ut på gården. Som tur var var det soligt och väldigt skönt att vara ute. Det blev en trevlig dag!

Idag har vi gått och gått och gått, över en mil faktiskt. Först skulle Henka på intervju för en matbutik, Kiwi. Den låg ca tre kilomteter bort. Sen skulle vi till en park för att träffa ett svenskt par som också är nya här i Oslo. Henka tog kontakt med killen på likningskontoret. Tydligen ett bra ställe för raggning. Haha, nej men det är schysst att känna lite människor här. I parken var två andra kompisar till dem och några av deras kompisar. Det var trevligt och soligt. Efter ett tag skulle några äta och några köpa mer öl så då började vi gå hemmåt igen. Vid det laget var Henkas fötter riktigt ömma och mina ben var väldigt trötta. Men nu börjar vi faktiskt hitta lite här. De två sista sträckorna gick vi helt utan kartor, fast det blev ju massa omvägar.

Nu har vi käkat kycklingsallad och sovit. Henka sover fortfarande men jag borde dra upp han snart. Annars kommer han väl aldrig kunna somna i natt.

Sov gott!


Kommentarer
Marita

Hej! Kul att du har börjat skriva i din bloggdagbok igen. Man får reda på lite mer om hur ni har det...Ett tips, fixa de där cykelkorten så kan ni åka gratiscykel och slipper gå så långt...

KramarM

2010-05-10 @ 10:03:00
Disa

va roligt det låter gumman ! =) jag & danni sitter och skriver in oss på manpower i norge nu :) vi vill verkligen komma iväg! tänkte fråga dig lite saker... du som redan är där lixom och allt flöt på så bra för dig :) ! har du skype? annars kan jag ju skriva här ...när du har tid gumman! =) PUSS&KRAM förhoppningsvis så ses vi snart! :) <3

2010-05-10 @ 17:11:05
URL: http://bizuuu.blogg.se/
Sebastian

Fan vad härligt det verkar flyta på för er! Jag kom hem från Italien idag, hade det riktigt fint förstås. Just nu känns det dessutom helt okej att börja jobba igen. Det där med att dom bara vill ha dig som vikarie är helt normalt. Det är alltid så på bemanningsföretag; man får "provjobba" som vikarie ett tag så dom vet vad man går för innan man får längre uppdrag. Förresten är det svårt att misslyckas. Så länge det inte kommer klagomål bör det inte vara några problem. Du kommer nog få längre uppdrag ganska snart, måste vara massor med barnehagar som vill ha någon över sommaren. Jag har inte bokat någon biljett till Oslo än men det bör väl bli snart. Vad har du för norskt nr? Och var ligger er kommande längenhet??



ha det bra

2010-05-10 @ 20:03:29
Fani

haha, hade gärna hört dej läsa på norska och sett dina roliga ponnys :D

vad kul att ni tog kontakt med ett svensk par :) var de trevliga att hänga med & så då?

jag måste få med mej gunay nån gång, får väl bli lördag till måndag då, så vi kan "para oss", haha xD ne men göra "pariga" saker liksom sådär mys, hihi :)

längtar verkligen tills jag kommer & hälsar på, ska bli så kul <3

2010-05-11 @ 01:11:10
URL: http://glikia.blogg.se/
Natalie

Mamma: Vi har fixat cykelkort men det tog ett tag att få hem dem. Men de kom igår så idag ska vi ge oss ut och cykla.



Sebbe: Hej! Kul att det var bra i Italien. Bokat någon resa hit än? Vart ska ni bo? Vårt norska nummer är: 45100166. Vår kommande lägenhet ligger på Hesselbergsgatan (tror jag det var), nära Sannergatan. Ganska högt upp i Grynerlukka tror jag. Vad hade du i skatt? Vi ska betala 36%! Är inte det väldigt mycket? Vet du om vi kan försöka ändra det? Kramar!

2010-05-13 @ 15:19:09
URL: http://natalieaa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0