"Söndag"

Idag har jag och Henka haft en vilodag. Jag känner mig lite sjuk så det är tur att vi fick det. Vi sov bort halva dagen men sen gav vi oss faktiskt ut och cyklade. Vi har fått cykelkort nu. Det är kort som man kan använda runt hela Oslo. Man bara scannar det och sen finns det cyklar man kan låna och åka runt med. Sen finns det flera olika speciella cykelställ som man kan lämna tillbaks cyklarna till. Det känns så skönt att äntligen ha fått korten! Nu blir det mindre gående och buss.

Igår firade vi "sjuttonde" maj på dagiset. Det var massa föräldrar med och sen gick vi en promenad allihoppa och bildade ett tåg. Barnen hade massa flaggor och tutor och så vidare. Efter tåget var vi på dagisgården. Föräldrarna hade bakat så det blev en stor buffé med över 15 olika sorters kakor. Det var gott! Men det var svårt att hejda sig och inte bli alltför proppmätt. Vi behövde ju fortfarande kunna passa barnen. 

Efter dagiset var jag på intervju för Deli de Luca, vilket är lite som en kaffekedja/kiosk. Jag trodde det skulle vara vanlig intervju men när jag kom dit visade det sig att det var en gruppintervju. De hade tydligen fått 110 sökare (vilket dom tyckte var väldigt mycket) och behövde därför ha en gruppintervju. Först pratade de lite om företaget och sen fick vi var och en för sig ställa oss inför alla och berätta om oss själva. Det var lite läskigt men gick ganska bra.. Tror jag. Sånt är ju svårt att bedömma när man inte ser sig själv. Om det inte gick bra får jag i alla fall en andra chans den 18. Jag har nämligen sökt massa sånna jobb så jag ska på en till intervju för samma företag.

I morgon ska Henka jobba på lager, eller som flyttgubbe. Det är lite oklart. Han har fått det genom Adecco i alla fall. Det känns bra att han med fått in en fot nu. Jag själv får bara vänta och se om de ringer och behöver mig till något dagis i morgon. Fast jag vet inte ens om några dagis är öppna, det skulle inte det jag var på senast vara i alla fall. Nu tänkte jag ladda upp lite bilder som förhoppningsvis kommer hit sen.

God natt!


Kommentarer
Marita

Hejsan! Jättefina bilder! Känns bra att ni båda verkar ha fått in era "fötter" i den norska jobbranschen. Hoppas att flytet fortsätter. Jag bjuder gladeligen Rodi på de där "två middagarna". Roligt att ni också har hunnit fixa cykelkorten. Det känns som om ni har gnott en hel del, den korta tid ni varit där...KramarM

2010-05-14 @ 09:36:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0