Sjuttonde mai!

Igår träffade jag Sebbe som nyligen kommit hit. Vi gick först till en Frukt og Grönt affär för att handla lite. Efter det gick vi hem till han, eller de han är inneboende hos. Vi lagade potatis och purjolökssoppa och så kom Agnes med. Det var kos!

Idag har jag och Henka varit och kollat på 17e maj firandet. Det var massa folk i nationaldräkter med flaggor. Redan innan vi gått ut såg jag 5 av 6 med nationaldräkt från vårat fönster. Vi gick först till kungahuset eftersom vi sprang in i Frej som berättade att någon kunglig var där och vinkade, tyvärr kom vi för sent. Efter det gick vi till hamnen och virrade runt på stan och grönland. Trots alla nationaldräkter var nog det häftigaste på hela dagen ett gäng ungdommar som gjorde pyramider och volter. Tyvärr fångade jag inte det på bild men här kommer det andra bilder från idag.


Carl Johan


Jag framför kungahuset


Jag tvingade Henka att posa med killarna i gröna dräkter
















Kommentarer
Anonym

häftig staty! :)

2010-05-24 @ 10:40:13
URL: http://neeva.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0