Långhelg försvinn!

Jag jobbade aldrig igår men det var lika bra. Jag behövde nämligen en vardag för att förhoppningsvis göra de sista nödvändiga grejerna. Jag cyklade först till Nordea och fixade ett norskt konto. Om jag förstod allt rätt kostade det ingenting. Jag frågade först vad internetbank kostade och sen vad kontot kostade och båda gångerna fick jag svaret att det inte kostade någonting. Konstigt men jävligt bra om det stämmer. Jag fick däremot en tjock hög med papper så jag får väl kolla igenom dem lite. Efter banken åkte jag till Adecco och PVS för att lämna in mina skattekort och timlistor till Adecco. Om allt går som det ska så ska jag få min första lilla lön redan på fredag!

Henka jobbade som flyttgubbe inom ett företag igår. Norrmännen var tydligen så lata som man hört. Fast trots det blev de klara några timmar innan de egentligen skulle. Synd för att jobba fort i det här landet förlorar man konstigt nog pengar på. Men samtidigt behöver vi svenskar bevisa vad vi går för.

Idag vet jag inte vad vi ska göra men jag antar att det blir en cykeltur någonstans. Kan inte alla våra vänner komma hit nu? Jag gillar inte att ha en så här lång helg, det är röd dag på måndag med på grund av 17 maj. Jag vill jobba mer, inte vila hela tiden!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0