Godmorgon!

Allt gick bra igår på dagiset. Det kändes härligt att jobba med barn igen. Dagisjobb i Oslo verkar vara rätt schysst. "Dagisfröknarna" berättade nämligen att det går tre "fröknar" på tio ungar! Och igår var vi faktiskt tre stycken på bara 8 ungar. Det kallar jag bra! Jag vet inte riktigt hur många det är i Sverige men min farbrors fru berättade att det går två dagisfröknar på 20 ungar i Ryssland! Vilken skillnad!

Idag ska jag på en inskrivning och en intervju. Båda är tyvärr ockå som dagisvikarie tjänst. Jag tror dem med handlar om ringkontakter men jag hoppas på att någon ska vara lite mer långvarig. Jag har nämligen kommit på att det säkert kommer vara ganska jobbigt att få ett samtal på morgonen och sedan behöva stressa iväg till ett dagis någonstans i eller utanför stan. Men det är ju i alla fall väldigt bra att ha den möjligheten tills jag får ett fast jobb.

Nu ska jag sminka mig och borsta tänderna :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0