Första dagen i nya lyan och Oslo

Nu är vi framme i Oslo. Vi kom igår kväll så vi har hunnit göra oss lite hemmastadda. Lägenheten är inte världens rensate och finaste men helt okej. Vi verkar ha alla nödvändiga grejer som tv, internet och köksutrustning. Jag skulle kunna tänka mig att stanna här hela perioden så det känns lite jobbigt att vi måste hitta ett nytt ställe. 

Idag har vi gått till stan och hem igen. Vi tänkte gå till en annan stadsdel för att kolla på en lägenhet vi kanske ska hyra efter den 24 maj men snubben som har den var inte hemma. Istället råkade vi springa in i en Frukt og grönt butik som Sebbe och Agnes snackat så mycket om. Det är en utländsk affär som bland annat har mycket färsk frukt och grönsaker till låga priser. Där trivdes jag bra! Vi handlade lite tomatsåsingredienser, utländskt bröd, vindruvor och tvål.

Efter första dagen kan jag säga att Oslo verkar vara en jävligt fin stad. Det är massa affärer och restauranger överallt med så det blir nog inte särskilt svårt att fixa jobb. Jag kände mig faktiskt också väldigt peppad att faktiskt söka jobb med när vi gick omkring. Fast den känslan kommer nog försvinna lite imorgon när jag väl ska göra det. Nu ska jag fortsätta söka lite jobb via internet.

Ha det så bra!


Kommentarer
Fani

wie , jag tänkte "just det nu har ju natalie en bärbar då kommer hon ju säkert blogga mer" och hoppades att du gjort det nu hihi :D den där grönsaksfärren lät som något jag skulle gilla med :)

längtar tills jag kommer & hälsar på, hihi<3 pusspuss gumman love you

2010-05-03 @ 03:38:46
URL: http://glikia.blogg.se/
Fani

grönsaksfärren? okey im going to bed now x( hahah

2010-05-03 @ 03:39:13
URL: http://glikia.blogg.se/
Emma

Wohoo äntligen bloggar du igen! Det tycker vi om :) Jag tror inte att du kommer få några som helst problem med att få jobb Nätipäti! Lycka till med allt och hoppas att vi hörs på skype snart. Hälsa Henka! By the way så är jag hemma nu iallafall, haha. Kommer och hälsar på dig när jag får din tllåtelse. Saknar dig!

2010-05-03 @ 17:20:42
Linda

Hej, kul att ni fått lite tips genom min blogg. :) Om du inte vet om det så har du kiwis alla stillningar på deras hemsida, kiwi.no. Sen har ni ju finn.no & nav.no som det finns massa jobb på.

nu har jag ju ingen aning om vem du är och vad du tidigare jobbat med, men skulle du bli kallad till en intervju är det väl bara sitta där och berätta hur mycket du tycker om att jobba bland folk och hur glad du blir när du får personer (kunder) glada/nöjda. ^^ Dom kan även fråga typ "Vad vet du om kiwi?" Så är ju lite bra om man vet något om företaget. =)

När jag flyttade hit till Oslo började jag jobba som vikarie för Adecco, eftersom man får jobb där typ hur enkelt som helst (dock är ju lönen lite sämre genom bemaningsföretag). Sen sökte jag andra jobb under tiden jag jobba för adecco, och efter ett tag fick jag detta heltidsjobb. Så om det skulle gå trögt för er i början så rekomenderar jag nått bemaningsföretag iaf. Så man kommer igång, hehe. När jag flytta hit trodde jag att jag skulle få jobb efter första försöket till ett sökt jobb, men det är faktiskt inte SÅ enkelt. ;p

Har ni nå frågor eller funderingar så är det bara skriva.. Så kan jag försöka hjälpa er. =)

2010-05-03 @ 18:29:48
URL: http://norgelinda.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0