Meditation

Hejsan! Jag jobbar på för fullt så jag har inte så mycket intressant att skriva men igår var jag och Henka på meditation! Det var kul. Jag gick ju en yoga/meditationskurs i skolan förut men nu hade jag inte mediterat på ett år. Hon som höll i det hela sa en del intressanta saker. Bland annat pratade hon om allt det materiella i världen och att vi måste underhålla själen lika mycket som vi underhåller "skalet", våra kroppar. Kursen fick mig att inse att jag borde behärska mina känslor lite mer och se på situationer ifrån ett iaktagande perspektiv eller vad man ska säga. Alltså att när jag hamnar i jobbiga situationer så ska jag försöka se att de egentligen inte är så jobbiga och spelar så stor roll.

Nu ska jag sova för imorgon börjar jag klockan sex! Förhoppningsvis får jag lön från Adecoo med så jag ska nog äntligen köpa lite efterlängtat lösviktsgodis!


Kommentarer
Fani

låter som en bra grej de där med att underhålla själen också ja :) fan, kanske också borde ta o gå på såndär meditation nån gång! verkar minst sagt intressant.

puss!<3

2010-06-23 @ 10:46:40
URL: http://glikia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0