Kontrakt!

Idag har jag skrivit på ett kontrakt för caféjobbet! Jag vet inte riktigt hur det känns. Det är nämligen lite tråkigt eftersom jag nu inte kan jobba i någon klädesbutik men samtidigt skönt att ha jobb avklarat och en stadig inkomst. Dessutom tror jag att jag kommer gilla jobbet mer för varje dag. Det kommer nog bli roligare när jag lärt mig mer och när alla varor är på plats.

Kontraktet var sådär. Det är för ett halvår och om jag säger upp mig innan dess får jag inte betalt för den första upplärningsperioden. Först stod det bara upplärningstid men så bad jag chefen att specificera upplärningstiden så skrev han en vecka istället. Jag vill ju inte bli lurad och höra han säga att upplärningsperioden var fler veckor om jag skulle säga upp mig. Annars var det mest sådant jag redan vet; lön, när den utbetalas och så var det en månads uppsägningstid från båda hållen. Så nu kommer jag alltså jobba på Brunch AS åtminstone hela juli. Skönt!

För att fira var jag och shoppade en t-shirt och en t-shirt/klänning på H&M rean. Det blev bara 80 spänn! Jag som trodde att jag skulle bli tvungen att glömma shopping totalt under tiden i Oslo.


Kommentarer
moa

Hej sis!

Verkar vara en skön tjej. Hehe. Kul att du börjat skriva på bloggen igen så att jag kan hålla koll på ditt liv. Jag är på flygplatsen, ska åka till Bangkok i natt. Känns.. konstigt. Bara shoppa i tio dagar? Och käka all mat från gatustånden, ingen idé att gå på resturang när man är ensam. Saknar redan Abay, har varit fullt av prosurfare (alla är korta och muskulösa.) Och jag är inte en så dålig surfare längre! (Äntligen!)

Kram

2010-06-22 @ 20:08:21
Fani

vad kul att du har ett stadigt jobb & inkomst! måste kännas skönt :) sen äre väl skönt att jobba på samma ställe och inte olika sådär, så man får lite rutiner, kan fokusera bättre osv.

kul att du kunde shoppa lite med hihi :D puss!<3

2010-06-23 @ 10:49:30
URL: http://glikia.blogg.se/
Emma

DU ÄR GRYM! GRATTIS!

2010-06-24 @ 00:30:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0