Friends

Hello! Idag efter jobbet träffade jag Melody som också blivit oslobo nu. Det var trevligt! Det är kul att det bara kommer fler och fler hit så man kan ha en liten umgängeskrets här med. Vi satt i den sista kvällssolen, pratade och jag åt min lunch som jag inte hunnit äta på jobbet.

En komisk grej som hände idag på jobbet var att en ny tjej börjat. En tjej som chefen pratat om i flera dagar. Han har berättat allt från att hon har ett café i Brasilien, släktingar lite här och där i världen och att hon dessutom är väldigt duktig och snabb på att göra kaffe.

Det komiska är att inget av de ovanstående verkar vara sant. Eller släktingarna vet jag inte så mycket om men enligt chefen verkar hon ha ungefär lika mycket caféerfarenhet som mig = noll. Hon hade tydligen inte ens fyllt 18. Vilket gör att hon inte ens kan sälja cigaretter!

Jag förstår att chefen alltså var sur när det verkar som hon ljugit om det mesta. Fast det lilla jag såg av henne verkade hon vara trevlig i alla fall. Men jag förstår inte riktigt hur man kan ljuga om så mycket. Jag menar OM man väl får jobbet så märks det att man ljugit och alla blir sura och om man INTE får jobbet så spelar det ju ändå ingen roll vad man sagt att man har för erfarenheter. Man borde i alla fall inte ljuga SÅ mycket. Där har vi dagens lärdom!

Fast å andra sidan kanske hon får behålla jobbet. I sånna fall kanske alla borde ljuga lite mer i sina cv:n.


Kommentarer
Fani

vad kul att du träffa melody hihi :D vi får hitta på ngt alla tre sen när jag kmr & hälsar på ! :)

komiskt de där med kaffe-tjejen, haha. typ ljuger du på cv:et (och man skriver ju oftast & lämnar in ett cv när man VILL ha ett jobb) så lär de ju märkas ganska snabbt liksom xp

puss<3

2010-06-23 @ 10:48:17
URL: http://glikia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0