Kuta beach, Bali part 2

Nu ar vi da som sagt var pa on Bali. Har ar det nastan hogsasong sa darfor ar det fullt med manniskor och trafik. Vilket jag inte ser som sadar jattepositivt. 

Pa grund av alla manniskor blev vi de tva forsta dagarna tvungna att ta in pa ett ganska lyxigt hotell, vilket innebar cirka 100 spann per person for ett dubbelrum. Det innebar ocksa pool (som vi inte anvande), kylskap (forsta dagen) och inga djur i rummet + en toalett som gar att spola. De tva senaste natterna har vi bott pa ett hotell for cirka 50 spann om natten, per person. Fortfarande lite dyrt for att vara Bali dock. Prisskillnaden gor givetvis att vi far noja oss med lite lagre standard. Vi far dela rummet med bade myror och odlor, discha over toalettem och dessutom far vi spola toaletten sjalva genom att halla flera skopor vatten i den. Inte direkt vad vi ar vana vid men det funkar.

Imorse vaknade vi av varat forsta jordskalv! Vid sjutiden skakade hela var sang. Jag kommer mest ihag att jag trodde att huset holl pa att rasa ihop. Emelie kom ihag att vi bara vaknade och stirrade pa varandra tills det var over. Jag sprang givetvis ut med mitt reselakan virat runt mig och fragade vad som hande. En (som jag misstanker inte kan engelska sarskilt bra) sa att det var vulkanen. 

Imorgon ska vi aka vidare till Gilis islands, den som heter Trawangan. De gor reklam om att det inte finns nagra motordrivna fordon dar och eftersom det finns alldeles for manga sadana har sa ska det bli javligt skont att komma dit. 

Nu maste jag dra. Ha det bra!
 


Kommentarer
Fani

en fråga? varför använde ni INTE poolen? haha :| låter lite småjobbigt de där med toan men de är ju sånt man vänjer sej vid. våran lägenhet på kreta var ju knappast någon lyx-lya om man säger så xD läskigt det där med jordskalvet. ni får va rädda om er där borta! pusspuss<3

2009-09-19 @ 14:22:04
URL: http://glikia.blogg.se/
Marita

Hejsan! Det där med jordskalv verkar inget vidare. Jag vet inte hur risken ser ut för jordbävning där ni befinner er. Men ta det säkra före det osäkra. Märker ni något, spring ut ur huset till någon öppen plats....Här hemma lunkar allt på som vanligt.

KramM

2009-09-22 @ 09:02:32
URL: http://natalieaa.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0