Sommarjobb?

Jag sitter här hemma och känner paniken smyga sig på mig. Nej, för en gång skull pratar jag inte om allt jag har att göra i skola. Det här handlar om viktigare saker, om min framtid. För någon timme sedan skickade jag in min första sommarjobbsansökan. Min första! Troligen kommer jag inte skicka in så många fler heller. Jag vet inte riktigt varför jag inte har tagit tag i det hela. Jag antar att det på något plan känns jobbigt att söka jobb. Visserligen har jag ju hela tiden tänkt att jag ska åka till Oslo (eller nu efter lite googlande till London) och jobba efter studenten. Men vem vet vad som händer med mina planer? Det blir ju lite jobbigt om jag måste göra det själv. Visserligen känner jag mig jävligt självständig men hur är det när det kommer till kritan? Är jag redo för studenten? Blir man någonsin redo? 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0