Jag är sjuk!

Det som inte får hända har hänt. Jag har blivit sjuk. Först ville jag inte ens erkänna det. Vid frukost förminskade jag mina symptom för mamma för att hon skulle säga att det var okej om jag drog till skolan och var barnvakt efteråt.

Tyvärr slängdes den bittra sanningen på mig när jag väl cyklade till skolan och stannade till vid Apoteket för att köpa halstabbletter. Där frågade jag till och med tjejen i kassan när förkylningar smittar. Jag förstod på hennes min att jag troligen var lite sjukare än jag ville erkänna och att det flyger en massa baciller vid varje hostning. Så nu är jag hemma. Eftersom jag nästan aldrig är sjuk så känns det lite som om jag glömt bort hur man ska bete sig. Jag tänkte att jag skulle passa på att plugga en massa men istället har jag bara sovit och lagat linssoppa med massa ingefära, lök och citron i. Jag kommer i alla fall ihåg (tacka dietisten inom mig) vad man borde äta när man är sjuk, eller det kanske är för att inte bli det...

Nu ska jag försöka plugga, jag har ju trots allt inte så mycket feber.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0