Planera inför döden?

Ikväll blir det förferre hos Julia igen. Ser fram emot det, känner mig lite positivare idag faktiskt. Kanske inte blir deprimerad av att vara med folk som ska ut för en gång skull. Fast det beror ju på vad jag gör efteråt.


Här kommer lite bilder från förra helgen.


Jag och Fani


Vi igen <3


Julia, Fani och Disa


Idag var jag, mamma och pappa och hälsade på mormor och morfar i deras nya hus. Dem håller på att flytta nu eftersom de är rädda för att dem ska bli för gamla för att flytta själva sen. Det kändes lite sorgligt, hela släkten är ju van vid att dem bor i deras gamla hus med pingisbord och allt. Har dessutom lite delade åsikter om det här "planerandet inför döden". Jävligt schysst av dem att tänka på oss genom att flytta och rensa ur lite skräp nu, men det känns ändå ganska tragiskt. Dem flyttar till det här nya stället för att det bara är en våningsplan, inga höga trösklar och enklare att sköta om. Det är ju verkligen förberedelser, men jag antar att det bara är smart. Känns dock lite tråkigt, man kan ju inte planera allt lixom.

På vägen hem stannade vi på landet. I huset var det kallt som satan så jag pallade bara stanna där i en halvtimme, sen tog jag bussen in till stan igen. Allt ser så dött ut nu på landet eftersom allt är så grått. Ingen bra årstid för att vara där med andra ord.

Nu ska jag fixa mig lite. Ska vara hos Julia vid 8.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0