Tisdag

Jag fortsätter med mina tråkiga jag-är-hemma-och-gör-ingenting-inlägg. Jag måste vara sjuk för jag är helt kraftlös. Som tur var hade jag bara två lektioner idag. När jag kom hem började jag läsa August Strindbergs Fröken Julie för andra gången. Trots att jag sov cirka 11 timmar inatt höll jag på att somna flera gånger under inledningen så tillslut blev jag tvungen att gå och sätta mig i köket istället, där det är mycket obekvämare. Vi ska ha diskusioner om boken imorgon på Svenska B-kursen så jag blev tvungen att läsa om den för att försöka förstå den. Andra gången gillt. Nu tror jag att jag fattar det mesta faktiskt. Jag tycker den var svår första gången eftersom jag inte visste alls vad den skulle handla om. Nu läste jag på lite innan om pjäsen och om Strindberg så nu gick det mycket bättre.

Jag har ätit jävligt mycket löksoppa idag med. Det känns som bra bli-frisk-mat. Idag har jag troligtvis fått i mig mer lök än vad jag fick under hela sommaren. Intressant huh?

Nu ska jag se på Gossip girl (det slutade väldigt intressant igår) och sen ska jag sova. Jag ska lägga mig tidigt idag med och hoppas på att jag sover tillbaks min energi.

Högt upp i det.. grå?
Jag tror jag hade körsbär i munnen..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0