Storstädning

Hela förmiddagen har bestått i att städa här hemma. Jag tror jag är klar för dagen nu i alla fall, även fast det fortfarande är ganska smutsigt i mitt rum. Det började med att mamma och pappa skulle städa så jag blev tvungen att ta bort alla mina nytvättade kläder från soffan. Jag tänkte att jag lika gärna kunde hänga in dem i garderoben så jag påbörjade det lite smått. Efter ett tag kom jag på att hela min fåtölj var täckt med kläder så då började jag hänga in dem med. Det bidrog till att jag blev tvungen att möta alla mina fina, nostalgiska sommarkläder. Jag kollade ut genom fönstret och konstaterade att jag inte kommer få någon använding för dem inom de närmsta månaderna så jag började plocka ner dem i min låda. Det medförde självklart att jag blev tvungen att möta mina trasiga jeans. Jag plockade upp dem och nu har jag faktiskt lyckats slänga dem och ett par sketna flipp-flopp.

Det hela uratartade så småningom till en storstädning av garderoben och sedan även en nogrann damsugning av min soffa och fåtölj.

Nu när jag har rensat ut en del måste jag bara ta tag i det hela och lägga ut grejerna på tradera med. Ush, det går alltid så segt för mig men jag har ju ingen lust att låta det ligga här och skräpa längre. Kanske är nästa projekt?

Nu ska jag käka bryléepudding.



Kommentarer
Disa

åh jävlar va gott det där såg ut, har aldrig ätit det xD Måste görat!

2008-09-10 @ 10:39:47
URL: http://bizuuu.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0