Bilder från Pisa

Ikväll har jag ganska mycket tid så nu tänker jag lägga in lite fler bilder från luffen. Det blir bilder från Pisa den här gången.

Vi kom till Pisa vid 4-5-tiden på morgonen efter att ha varit vakna (druckit och åkt tåg) en hel natt. Vi valde mellan att sova ett tag på tågstationen eller åka till lutande tornet på direkten. Eftersom vi är lite galna och bara ville se tornet så tog vi bussen dit på direkten och fick därför se tornet i soluppgång utan några andra turister. Det blev sedan en av de mest berättade historierna på resan.


Tornet i soluppgång




Emelie framför tornet


Jag posar (och ser galen ut) framför tornet


Man kunde gå närmare alltså, men vi tog bilder härifrån.


Vi ser inte så trötta ut, men jag tror vi fick energikick av hela grejen.

Vi var vid tornet i absolut max en halvtimme. Det var inte så intressant. Man fick inte gå så nära att man kunde nudda tornet eller försöka välta det, som vi hade lovat österrikarna att vi skulle försöka göra. Så vi bröt det löftet och dem bröt löftet att dem skulle följa med oss. Efter att vi sett tornet tog vi buss tillbaks till tågstationen och åkte sedan vidare till Rom. Vi var alltså bara i Pisa i några timmar.  

Det känns roligt att vi fick med tornet på resan i alla fall, coolt att ha varit där lixom.


Kommentarer
Emma

Haha nä vars! ;P Jag borde försöka lägga ner hela grejen tror jag innan jag börjar hata mig själv :P

2008-09-17 @ 21:50:44
URL: http://emni.blogg.se/
MH

Jättefina bilder! O shit vad snett det såg ut ;)

2008-09-17 @ 22:28:51
URL: http://www.metrobloggen.se/mh
Fani

oh, den första bilden var verkligen skitgrym natalie! :D häftigt att ha sett det ju, fan det är verkligen skitsnett alltså haha x( söta bilder på er med :) puss(L)

2008-09-18 @ 00:50:20
URL: http://glikia.blogg.se/
Disa

åh fan va grymt! va litet tornet ser ut att va :P

haha, det är verkligen ett lutande torn, komiskt som fan om du frågar mig xD hihi. vi borde också ge oss ut på ett såntdära äventyr , hela gänget! Fatta va kuul!:D Puss (L)

2008-09-18 @ 13:03:31
URL: http://bizuuu.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0