Helg!

Idag vaknade jag exakt 18 minuter innan jag började skolan. Min klocka går lite efter så jag trodde klockan var nio när den egentligen var tio. Jag slängde på mig kläder och skyndade till skolan och som tur var hann jag faktiskt, även fast jag kom lite försent. Vi skulle ändå bara pricka av oss, efter det gick jag och Malin och åt frukost i matsalen. Sen pluggade vi lite miljökunskap. Vi har fått en uppgift med sju frågor att göra under tre veckor eftersom vår lärare är i Sydafrika. Jag och Malin hann göra fem frågor på typ en halvtimme så vi är redan snart klara med uppgiften. Hur stort förtroende har man för sina elever om man ger en uppgift som tar max tre lektioner att göra under en tidsperiod på tre veckor? Aja, bra för oss, nu kan vi göra annat under dem lektionerna.

Efter skolan åkte jag till en körskola för att höra när dem har handledarutbildningar. Förhoppningsvis kan jag och pappa gå på en redan nästa vecka. Det ska bli så spännande att börja övningsköra, jag har aldrig ens suttit bakom en ratt. Fast även om jag tar körkort kommer jag inte börja åka mer bil. Jag tar det bara för att det är bra att ha och för att jag får pengar till det av mormor och morfar. Det kändes lite lustigt att jag åkte och snackade med en körskola just idag för jag fick bara en timme innan reda på att en gammal klasskompis krockat med sin bil. No worries, han skadades inte. Han såg mest ut att tycka det var kul..

Hela veckan har gått jättefort. Jag förstår inte vart all tid har tagit vägen. Det känns som det nyss var helg. Nu är det bara en vecka kvar i skolan och sen lov. Till nästa vecka har jag i alla fall lite att göra. En svenska uppgift ska vara inlämnad på tisdag och så har jag matteprov på onsdag. Jag har nog aldrig haft det såhär lätt veckan innan lov.

Nu ska jag äta gröt till lunch. Det blir en tvärtom-dag för mig idag för egentligen skulle jag ju ha ätit gröten till frukost.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0