Hälsotallrik

Jag gick på stan med Fani, Disa och Julia idag. Det har blivit som en tradition att vi träffas på torsdagar nu. Den dagen i veckan då vi alla har ledig tid. På stan kollade jag bara på grejer, hittade många saker jag vill köpa när jag känner att jag har råd.

På kvällen träffade jag med Emma. På grund av mitt projektarbete gick vi till Vetekornet för att lyssna på en miljöföreläsning. Föreläsningen var ganska sövande men jag lärde mig att dem ska sluta sälja vanliga glödlampor i Sverige. Har för mig att dem skulle bli förbjudna att säljas till år 2010. Väldigt upplyftande, ett ganska stort steg för miljön.

Efteråt drog vi hem till mig. Jag färgade Emmas hår. Tyvärr blev det lite grå/grönt/silver så hon blir tvungen att färga om det imorgon. I vissa ljus var det i alla fall fint.

Jag känner mig uttråkad. Det känns som jag bara är passiv, inte aktiv. Det känns som jag bara kollar på, inte lever. Jag vill ha något nytt, något spännande.

Dagens maträtt lagade mamma, jag tror hon kallade den "hälsotallrik". Antar att hon hittat nått liknande recept och därmed namnet i nån tidning. Gott blev det i alla fall. Fisk, couscous med grönsaker, kryddor och kikärtssallad. Jag gillade inte kikärtor förut men nu vräkte jag i mig salladen. Det är konstigt hur smaken kan ändras så där.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0