Bullbak

Nu har vi bakat och ätit en jävla massa bullar. Det blev vaniljbullar, kardemummabullar, vanilj/kardemummabullar och självklart massa kanelbullar. Att baka bullar kan faktiskt vara riktigt roligt. Tillsammans med Lisa och Moa skrattade jag nästan tills jag fick ont i magen. 

Idag har jag verkligen gjort många husliga sysslor. Jag har tvättat, städat lite och så bakat. Jag känner mig nästan som en hemmafru nu. Det är bara gapiga ungar och en arbetsnarkoman till man som saknas nu. Nä usch, det vill jag inte ha. 

Timmy sms:ade förut och frågade om jag ville komma till Wille. Jag kände inte för det. Dels för att jag har gått runt med mjukiskläder, fettigt hår och osminkat ansikte hela dagen och dels för att jag kände mig som ett andrahandsval. Vem sms:ar sitt förstahandsval klockan tjugo i tio lixom. Trots det blev jag i ett svagt ögonblick tvungen att ringa Emma för att höra att det faktiskt var okej att stanna inne en lördagskväll.

Så till dem två sorgligaste grejerna idag;
  • Jag behövde få bekräftat av Emma att jag kunde vara hemma och vila trots att jag inte kände mig på humör för att göra något annat, trots allt socker jag fått i mig.
  • Kanelbullensdag har troligtvis blivit så populär på senare tid eftersom vi känner att vi behöver en särskild dag för att äta kanelbullar i dessa socker-, fett- och vetemjölförbjudna tider. En dag på året då alla kan frossa bullar, alla andra dagar är svältdagar. Sorgligt!

  •  


    Minst en dag i veckan borde vara bulldag


    Kommentarer
    Stephanie Ampel

    fin header!

    2008-10-05 @ 10:59:41
    URL: http://ampel.blogg.se/
    timmy

    kan lova dej att du inte e ett andra handsval <3

    2008-10-05 @ 12:45:45
    Fani

    älskar verkligen din blogg. du borde skriva en bok eller något tycker jag för du skriver verkligen så himla bra! :) det är okej att stanna hemma om man inte är på det humöret liksom, du ska ju inte göra något du inte vill eller känna dej pressad till att göra något du egentligen inte har lust med. själv hade jag föresten ingen aning om att det varit bull-dag den här veckan, haha. fan nu missa jag den & måste gå runt och svällta ett år till ;D ne du känner mej, en riktig gottegris ju :D puss gumman<3

    2008-10-05 @ 22:28:21
    URL: http://glikia.blogg.se/


    Kommentera inlägget här:


    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback
    RSS 2.0