Bilder från Athen

Än så länge har den här dagen bestått av massa Coldplaymusik, kelande med Tissy, seghet, tänkande på allt onyttigt jag vill äta och på glada och ledsna stunder från min och Emelies resa. Jag har främst tänkt på sista dagen i Berlin. På hur ledsen jag kände mig när tåget hem var flera timmar försenat och jag trodde att jag inte skulle hinna hem till firandet av mamma, på hur mysigt det var att köpa nybakta stora kakor, hur mycket jag ångrade att jag inte sa något när vi såg killarna från Prag och på hur glad jag sedan var när jag köpte mina älskade skor, åt galss från mcdonalds och satt och väntade på nattåget. Egentligen borde jag visa bilder därifrån nu men eftersom jag vill lägga ut dem i rätt ordning kommer det bilder från Athen nu istället.

Vi kom till Athen mitt i natten. Vi hade tänkt låsa in väskorna på stationen och festa hela natten men tågstationen i Athen är överraskande liten så den möjligheten var stängd när vi kom dit. Istället gick vi och åt pajer (som vi sedan mådde illa av) och tog tunnelbanan till Akropolis. Från tunnelbanestationen gick vi sedan närmare med våra tunga väskor. Jag ville få det hela på bild och för att folk skulle fatta att det verkligen var vi som varit där och tagit bilden gjorde jag peace-tecknet med händerna.




Suddigt, men man ser det hela lite bättre.

Vi kunde inte gå upp till Akropolis (det ligger på en klippa) så vi bestämde oss för att sova utanför/nedanför på en bänk. Innan dansade jag lite framför ingången.



Och så lyssnade jag på musik som en galning. Fast det var lite läskigt på grund av mörkret, man ville helst höra om någon kom bakom en.


Emelie låg och läste spillrorna av en pocketbok.


Efter lite sömn och snack med några grekiska pojkar som kom dit mitt i natten var det morgon.


Vi fick veta av en vakt som väckte oss att Akropolis var stängt så istället gick vi till ett fik och åt frukost.


Jag zoomade på kameran så vi fick oss ändå en lite bättre uppfattning av hur det ser ut.


Emelie drack en kaffedryck som var väldigt populär i Grekland.

Dagen spenderade vi sedan med att sova och äta lite här och var i Athen. På kvällen åkte vi vidare till Thessaloniki


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0