Underbar dag

Idag har jag firat min födelsedag i förskott med familj och släktingar. Hela dagen har varit underbar med god mat och perfekta presenter. Dagen började med att jag väcktes med frukost på sägen och presenter av mamma, pappa, Kerstin och Sebbe. Av mamma och pappa fick jag presentkort på sminkning (bokat till den femte, då jag ska ut), förlängning på prenumeration, hälsokalender och gymnasiekatalogen. Av Kerstin fick jag lakan gjorda av ekologisk bomull och av Sebbe och Agnes fick jag presentkort på ett dag spa här i Norrköping. Jag har länge velat testa både massage och ansiktsbehandling så nu har jag äntligen chansen att göra det. Jag blev helt rörd av deras present för det var en sån grej som jag bara hade kunnat hoppas på och jag hade dessutom inte ens önskat mig det, inte högt i alla fall.

På eftermiddagen kom mormor och morfar hit. Vi åt paella, och tårta till efterrätt som mormor gjort. Av dem fick jag en halsduk och pengar till körkort. Sebbe och Agnes gav mig dessutom underställ. Sebbe har länge tjatat på mig att jag borde testa det när jag åker skidor men det har inte känts som det har varit värt pengarna så mycket att jag köpt det. Ashok kom med förbi en sväng mellan maten och tårtan för att gratulera mig. Av honom fick jag biokort och choklad. Jag älskar att jag fått massa upplevelser och hälsogrejer i födelsedagspresent. Jag har ju redan det mesta av allt annat så sånna grejer är perfekta att ge bort och väldigt roliga att få.


Frukosten


Paellan


Kerstin, mormor och morfar


Sebbe, mamma och pappa kämpar med kräftorna


Mormor, morfar och Agnes


Tårtan, jag lyckades blåsa ut alla arton ljusen i ett andetag


Tårtan och jag


Agnes och jag

Tack alla för en perfekt dag!


Kommentarer
moa

Tja sis!

Stort Grattis!!!!!!

(igen)

Jag skulle just posta detta till mamma men min mejl fuckar som vanligt, sa jag postar det har.

Puss o kram



Hej mamma och ni andra!

Jo min tillvaro ar fortjusande, nastan for bra for att vara sann. Idag har jag tillexempel varit pa spa och badat i ett badkar med blomblad och nagot mjolaktigt, behandlingen skulle vara en hyllning till Kleopatra. Innan badet var det massage och scrubb i over en timme. Det var faktiskt over forvantan. Jag fattar varfor alla storstadskvinnor maste ta till detta for att stressa ner. Pa eftermiddagen gick jag pa museum " Don Blanco" , "Dali of Bali", han var en resenar fran spanien som fastnade pa Bali, det var hans hus. Ja ni vet som det brukar vara. Konsten var ok, men det var tva saker som gjorde att jag inte kunde uppskatta den till fullo (forutom att jag inte alls tyckte det paminde om Dali, men Blanco verkade ha varit fortjust i det smeknamnet.) Alla intimare studier i det kvinnliga underlivet var sprayade med guldfarg. Och eftersom han foredrog att mala nakna kvinnor var problemet aterkommande. Alltsa sprayn var pa sjalva glaset som en slags censur. Vilket bara ledde till att jag forsokte kika in under... Trots att jag vet hur det ser ut. Den andra saken var att ramarna var sma (valdigt vulgara) konstverk i sig. Det var inte bara maffiga utsnidat tra utan oxa kladda i tyg, de berattade aven historier som inte drog sig for att innefatta drakar och gaspennor och allt moljigt faktiskt. Valdigt osvenskt, jag holl pa att storkna.

Just nu ar det en sak som ororar mig. Det ar att igar var jag tillsammans med tva spanska tjejer som jag kanner fran Kuta, de var med pa spa et ocksa. Och de hade bada ogoninfektion (som ar ganska vanlig bland utlanningarna har) och igar var vi med tva italienska killar och for tva timmar mote jag en av dem och de hade bada fatt ogoninfektionen. Nu kanns mina ogon inte alls bra langre.

Fast det ar egentligen inget att oroa sig for, jag behover bara ga till apoteket det forsta jag gor imorgon.

Imorgon ska jag aka vidare till en "paradiso". Ska bli kul. Jag ser fram emot att bada igen efter fyra dagar ivag fran havet och det ska finnas massa koraller och fargglada fiskar. I gar gjorde jag white water rafting, man sitter i en gummiflotte och flyter ner for en flod, ibland masta man paddla, men mest ar det strom som for en nedat. Det var inte laskigt som jag trodde att det skulle vara, utan mer fridfullt. Nar jag som mest dromde mig bort ramlade jag av flotten och ner i vattnet, flotten korde over mig, fast det var pa satt och vis det roligaste som hande.

Teatertavlingen var ja, en tavling dar man skickade in ett bidrag till olika distrikt och sedan tog distrikten ut texter som (antar jag) skulle spelas upp pa en scen och sedan fortsatta bedomningen efter att de har spelats upp. Jag tror inte jag vann, jag forvantar mig inte det. Daremot forvantade jag mig att komma med och det gjorde jag och det kanns kul att nagon ska spela mina karaktarer. Fast lite synd att jag inte ar i Malmo och kan se det. Eftersom mejlet kom tva dagar innan hann jag inte fa ivag nagra av mina vanner dit heller. Det var alltsa ingen lang text det rorde sig om, foresten har jag berattat om detta tidigare. Texten ar lite vrickad. Om du vill antar jag att jag kan mejla den nasta gang jag kopplar upp min dator pa internet.

Och en paminelse, har du satt over dator pengarna eller inte? Inte for att du borde ha gjort det utan for att jag trodde du har gjort det men jag har inte fatt dem.

Daremot har jag nog fatt ogoninfektionen. Ett straff for det goda livet!

Manga kramar till er alla!

(Ni ar forstas mer an valkomna att mejla och beratta om era liv. Fast just det jag kan ju lasa Nattas blogg, det ska jag gora nu.)

/ Moa

2008-12-05 @ 12:44:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0