Tillfällighet?

Idag på Samhäll C lekte vi Kollektivet. Läraren gav oss lappar som beskrev olika personer som vi fick spela. Alla skulle tillsammans bo i ett kollektiv och så skulle vi leka oss in i rollen och bestämma kring olika regler. Jag fick (slumpvis) vara en Yoga och meditationslärare som var vegetarian, buddist och älskade att handla ekologiska grönsaker. Slumpen? För er som inte känner mig är det nästan precis så jag är i verkliga livet, förutom buddistgrejen. Jag tror inte någon annan av de cirka 30 lapparna läraren hade skulle passat in bättre på mig.

Jag var och handlade på Willys idag med mamma och pappa. Jag gick lite själv i affären medan de var på systemet. Massa minnen kom tillbaks och jag fick jävligt stor lust att bara gå hem. Om jag hade haft min mp3 eller mobilhörlurar med mig hade jag säkert gjort det med. Jag vet inte, miljön gör att jag känner mig lite kvävd, som att jag behöver luft. Jag mår bra nu i alla fall, om än lite uttråkad bara. De närmaste dagarna har jag i alla fall fullt upp vilket känns obeskrivligt roligt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0