Några bilder från Thessaloniki

Vid det här laget hade i princip alla mina batterier dött så från Thessaloniki har vi inte många bilder. Det var däremot väldigt roligt där. Vi bodde på ett hostel ganska centralt. På dagarna åkte vi buss i flera timmar för att komma till en liten, liten strand och på kvällarna upplevde vi det grekiska fastlandspartylivet. Vi var i Thessaloniki två eller tre nätter. Den första, eller andra kvällen träffade vi några grekiska killar som vi var med. Vi festade på en grekisk pub och efterfestade hos en av killarna med Ouzo och vin. Det var intressant att komma hem till dem men det såg faktiskt inte så annorlunda ut från hem i Sverige. Lägenheten hade mycket mörka trädslag, stora, fina gardiner och var välstädad.

På kvällen dagen efter när jag och Emelie slingade våra hår ringde en av killarna till vår hosteltelefon så det blev att dra ut igen till samma pub. På vägen ut träffade vi även på några killar från Belgien som följde med oss ut. Killarna från Belgien bodde på samma hostel så dem följde också med oss till stranden dagen efter. Det är från bussresan på väg hem efter ganska mycket vin, för en av dem som jag har bilder ifrån.  


Det var fyra killar och den jobbigaste av dem, som också hade "paxat" mig mot min vilja tyckte det var väldigt roligt att hans kompis låg längst bak i bussen och sov.




Två av killarna, jag och Emelie


Däckade killen, han som paxat mig (lägg märke till hans fula, röda espadrillos, ni skulle sett hans solbränna (!)) och den sötaste av killarna. Liknar han inte lite Frodo i Sagan om ringen?


Det är typ alla bilder vi har därifrån. Efter halva bussresan lämnade jag och Emelie killarna på egen hand och drog till IKEA för att käka mat. Just då kändes det som himmelriket att gå runt på IKEA med allt bekant och vi båda fick nog lite hemlängtan.

På kvällen drack vi ännu mer vin med killarna och åkte sedan vidare mot Bulgarien.

Thessaloniki visade verkligen för oss hur lätt man kan vänja sig vid saker och ändra åsikt. I början när vi kom dit tyckte vi att alla kläder var smaklösa. Det var lite "Toxic-stuk" på dem, vilket för mig innebär tajta byxor, magtröjor och playboykaniner. Efter bara tre dagar hade både jag och Emelie köpt lite kläder och kollade in i butiker med stor entusiasm. Som tur var köpte vi inget allt för inhemskt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0