Självdisciplin?

Jag har dålig självdisciplin. Idag känner jag mig duktig för att jag satt och jobbade ganska hårt med ett lätt arbete i en timme! En timme av en hel dag är ingenting! Jag hade bara engelska idag och Samhäll där vi fick jobba vart vi ville. Hela tiden skjuter jag upp skolan till sista stund, tills när mitt ända val är att plugga eller få IG. Jag hatar den sista ruschen i skolan som kommer innan varje lov. Inte konstigt att man inte orkar börja med något när man vet att man måste göra tusen grejer. Okej nu bestämmer jag att jag måste plugga åtminstone lite varje dag. Jag ska börja imorgon när jag har håltimme mellan typ två och fyra eller vad det blir.. 

Idag har jag gått på stan med Emma. Jag köpte ett par gråa leggins från Gina Tricot och ett långt linne att ha till från Indiska. Mamma har gått med på att betala för att jag hjälpte henne att tapetsera på landet väldigt mycket förra sommaren. Annars skulle jag verkligen inte haft eller tagit mig råd till det. Jag har verkligen blivit bättre på att spara mina pengar och jag känner till och med lite dåligt samvete nu när jag shoppat idag. Jag måste ju verkligen spara för att ha råd att göra allt jag vill i sommar. 

Jag snackade nyss med min syrra i telefon, det var trevligt som vanligt. Det känns så skönt att hon och Sebbe är hemma i Sverige nu. Nu är det lixom bara Jonis som jag måste vara lite orolig för. Nu ska jag plugga lite till ett muntligt prov/samtal som jag har imorgon på elevdemokratikursen. Sov gott! 


image201
Bara en månad kvar..


 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0