Jävla dator!

Den här dagen har varit hemsk!

Jag hade bara en lektion i skolan och slutade vid 11 men när jag kom hem började helvetet. Jag har suttit från efter lunch tills för en timme sen och kämpat för att skriva klart ett litet arbete (astronomiarbetet) och skicka iväg det. Det har varit så jobbigt för datan har varit så otroligt seg! Jag har skrivit ett ord, den har "tänkt" i fem minuter och så har jag skrivit ett ord till. Så har det varit hela dagen! Om datan inte hade varit så seg skulle jag ha varit klar med arbetet vid 2 och sen hunnit plugga klart flera arbeten. Jag har varit så frustrerad att jag nästan gråtit. Det var jävligt nära, jag fick kämpa hårt för att hålla tillbaka tårarna. Vid fem bestämde i alla fall mamma att vi inte kan ha det så här längre så nu är hon och pappa iväg och köper en ny dator. Jag och Sebbe började avinstallera ett antivirus program som tar extremt stor plats + avinstallera lite fler grejer och nu går datorn redan lite fortare.

Jag ska i alla fall få använda den här datorn nu eftersom mamma köper en ny så nu har jag typ en egen dator. Det känns skönt för nu kan jag ta bort lite skit från den här och kanske göra den lite snabbare. Dessutom är det bra för nu kan jag börja göra powerpoint grejer till skolan med.

Jag har skickat iväg arbetet nu, installerat ett nytt antivirusprogram och varit ute och sprungit för ny energi. Nu ska jag duscha och sen får vi se vad som händer ikväll. Va ska ni hitta på?

Haha nu kom dom hem med en annan dator än den i annonsen. Försäljaren hade tydligen snackat väldigt bra om den. Haha snacka om att gå med på grejer lätt. Fast dom hade tydligen varit lika billiga. Sebbe får väl kolla lite på funktionerna först innan vi öppnar den.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0