Morgonstund har guld i mun?

Inte idag, jag vaknade för ett par timmar sen och har fotfarande inte lyckats somna om. Jag vaknar jämt tidigt på helger. Ibland är det bra, ibland mindre bra. Idag är väl ända fördelen att jag kan snacka med MajaMiranda i Australien på msn.

Dagen igår var först bra, sen dålig, sen väldigt bra.
Den var först bra för att jag, Sebbe, mamma, pappa och Åke åt lunch ute. Den var bra för att jag bara hade en lektion som började 20 över 1. Efter det började det gå utför. När jag kom hem blev jag tvungen att stressa klart mitt historiaarbete. Efter det kontaktade jag Trubbel och träffade han. Jag antar att jag får skylla mig själv för det. Jag fick i alla fall en hel del bekräftat och det känns ganska bra. Nu vet jag mer hur läget är, om allt skvaller alltså. 

Det är konstigt att man på bara några månader kan gå från att känna en person väldigt bra till att bli främlingar för varandra.   


Efter att Trubbel lämnat mitt liv så blev jag tvungen att stressa mig iordning för kvällen. Vid åtta träffade jag Emma och därifrån började min dag bli väldigt bra. Det är tur att det finns vissa personer som skiner upp pissiga dagar. Vi drog på förfest, samma ställe som på nyår. Där var det jävligt kul. För mig var det som en andra födelsedag, eller en tidig födelsedag kanske? Jag "fick" i alla fall en gitarr (!) och en mick av Alexander. Gitarren är nästan helt min, fast jag får inte sälja den i fall att han ändrar sig, Men jag vill verkligen inte sälja den så det gör absolut inget. Den ska nämligen bli min nya älskling. Vi ska göra allt tillsamans!

Vi spelade Wii på förfesten med. Det var ganska kul, fast inte riktigt lika kul som jag förväntade mig. Emma har snackat så mycket bra om det så jag hade i och för sig jävligt höga förväntningar. Roligast var i alla fall bilspelen, även fast jag förlorade nästan hela tiden.

Vid halv 11 tiden drog killarna vidare och jag började cykla hem. Gitarren fick en hel del uppmärksamhet och det slutade med att jag satt på en bänk ganska länge med två 91:or från Eber. En liten musikstund som huvudfest blev det alltså för min del.

När jag kom hem snackade jag med Agnes och Sebbe och åt lite. Jag hann aldrig äta någon riktig middag innan jag drog så det var välbehövligt. Vi hade det trevligt, en egen liten efterfest.
Det känns som om jag har lite större koll på mitt liv nu. Jag har mer koll på vilka jag kan lita på och vilka som betyder mest.


Oj, nu blev det ett ganska långt inlägg. Jag tror det är fint väder ute idag så senare ska jag antingen sola eller träna, eller både och.



Om tre veckor är jag fri!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0