Midsommarafton

Nu har jag precis ätit värsta sillmåltiden och alltså gjort ungefär allt jag ville göra den här midsommaraftonen. Jag, Agnes, Sebbe och Johannes dukade upp ett bord med sill, potatis, ägg, gräddfil, nubbe, öl, gräslök och lite andra grejer. Vi satt ute och lade till och med en liten duk på bordet, det kändes ganska vuxet måste jag säga. Det var varmt och skönt att sitta i solen och väldigt mysigt. Nu har jag genast fått lite mer sommarkänslor. Jag är också proppmätt nu för vi åt verkligen skitmycket. Vi hade fyra olika sillsorter, fem burkar var tomma när vi slutade (några var redan öppnade från början) och sammanlagt åt vi cirka 26 färskpotatisar! Några var visserligen ganska små, men en jävla massa potatis var det i alla fall. Det konstiga är att jag knappt gillade sill för ett halvår sedan.

Nu ska jag smälta maten lite. Snart ska jag göra iordning mig för jag ska träffa Emma på stan 20 i 8. Innan dess ska jag bara äta efterrätt. Agnes har gjort bakelser som prinsesstårtor med jordgubbar på. Dem ser väldigt goda ut så en sån + lite till jordgubbar måste jag äta innan jag ger mig av. Vad är annars jul, påsk och midsommar till för om man inte ska äta sig full?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0