Kajakpaddling

Sådär nu har hela familjen haft en riktig heldag tillsamans. Eller cirka 8 timmar i alla fall. Det har varit riktigt skönt, fint väder och roligt.

Det började med att vi tog bilen till St:anna och kom givetvis försent. Vi fick tre dubbelkajaker. Jag var den första som skulle gå i och ingen hann varna mig för lerbottnen så hela mina fötter sjönk ner i geggan. Det hade jag väldigt roligt åt ett bra tag för hela mina flippflopps (som jag konstigt nog inte tog av mig innan) sjönk ner och fastnade i leran.

Jag och Moa hade en kajak ihop och vi var värsta dreamteamet. Vi åkte fortast nästan hela tiden. Efter att alla kommit i kajakerna och åkt en bit stannade vi på en ö för lunch och där blev vi kvar i två timmar. Vi låg och solade, åt och så. Sen åkte vi vidare till en annan ö där vi faktiskt badade! Alla utom Sebbe lyckades komma i. Det var jävligt kallt men det kändes som om jag behövde det eftersom jag inte badat i havet på jävligt länge.


The view

    
Moa & Pappa, Mamma & Pappa
 
    
Sebbe, Moa


Jonis


Moa & Mamma


Sammanlagt så paddlade vi två och en halvtimme och var på olika öar i tre timmar. Så effektiva är vi. :P På vägen hem stannade vi och åt jättegod glass.

Jag är skittrött nu. Imorgon kommer jag ha värsta stressiga dagen men det blir nog bra. Det är även då jag ska "representera" skolan och hålla en fana på treornas avlsutning, så kom och kolla. :P


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0