Tagluff del 1

Hej jag har nu hittat till en dator.. Jag kanner mig javligt stressad som vanligt alltsa. Fan va strange det kanns att anvanda en dator igen.

For tillfallet ar jag och Emelie pa ett internetcafè i Rom. Vi kom hit i morse efter en laaang tagresa. Vi har nu kommit ungefar halvvags pa resan aven fast vi inte har varit borta mer en an vecka.

Resan borjade i alla fall med att vi tog tag ut ur Sverige till kopenhamn, hamburg ocgh sedan hannover. Tidsschemat var pressat pa grund av dalig marginal och forsent tag men vi lyckades i alla fall slutligen ga pa nattaget till Paris. I Paris var vi sedan bara over dagen eftersom det var daligt vader och jag och Emelie redan varit dar forut. Nar kvallen kom tog vi nattag till Barcelona.

I Barcelona lyckades vi hitta ett ganska billigt hostel mitt pa la rambla som ar en ganska stor gata i Barcelona dar det standigt hander massa. Det var tyvarr en ganska bra bit fran stranden. Pa det hostelet stannade vi i alla fall i 3 natter. Pa dagarna badade vi och solade och pa kvallarna gick vi ut och partade. Forsta natten traffade vi nagra svenskar som vi hangde pa men de var inte sa smarta/bra inflytande sa det blev ingen fortsatt kontakt precis. Kvall numer tva daremot hittade vi efter ett bra tag en jatterolig nattclub dar vi dansade massor. Tredje kvallen och alltsa sista satsade vi annu storre och betalade 20 euro for poolparty. Dar traffade vi trevliga danskar som vi var med i princip hela natten. Det var i alla fall ljust nar jag och Emelie till slut staplade in i hostelet igen.

Kvallen efter paborjade vi den langa tagresan hit. Vi rakade somna pa taget och akte darfor vidare till Bordeaux i frankrike som var at helt fel hall. Dar gick vi i alla fall av och fick sova nagon timme pa stationen for att sedan ta ett tag vidare mot Italien. Pa nagot av tagen traffade vi ett grabbgang osterrikare som vi sedan reste med i nastan ett dygn. I morse skildes vi at och jag och Emelie tag ett tag mot Pisa och kollade pa lutande tornet i soluppgangen. Det kandes verkliogen haftigt. Efter att inte ha sovit mer an kanske fem minuter pa hela natten sa var vi helt ensamma dar framfor tornet lixom. De forsta turisterna pa plats.

Vi ar daremot inte sa mycket for att kolla pa saker sa vi akte ganska snabbt vidare med ett tag mot Rom, dar vi alltsa ar nu. Har ska vi stanna i en natt. Vi har precis atit Pizza med som ar den mest riktiga maten vi atit pa en vecka. Var budget ar ganska tajt sa vi har inte rad med sa mycket mat. Tror att magsackarna har krympit en hel del.

Aja nu ar det dags att dra och sova snart. Vi har som sagt inte sovit bra pa hur manga natter som helst sa nu tankte vi ta igen det. I morgon blir det lite sightseeing och efter det fortsatter vi med luffandet till andra sidan av Italien.

Ha det bra alla, jag saknar er!!


Kommentarer
timmy

låter underbart du :) förutom att behöva dra ner på maten förstås men de kan de ju va värt :P

hoppas du fåre bra i fortsättningen me

saknas som fään puss <3

2008-07-14 @ 20:14:36
Emma

Jaaaa! You just made my day..or night ;) Fan vad kul att läsa om din resa plutten min, MEN ÄT FÖRTUSAN! Jag vill inte krama om något benrangel när du kommer hem :D Lycka till med resten av resan, saknar dig! Vi har mycket att prata om (: love you

2008-07-15 @ 01:14:06
URL: http://emni.blogg.se/
Sebastian

Hej.



Det låter verkligen som att ni reser på klassisk tågluffarsätt med skippade måltider, nästan obefintligt med sömn och missade tåg. Och vilket tempo ni håller, men jag antar att er budget mår bra av att spendera större delen av resan i östeuropa. Agnes blev väldigt glad av ditt grattis sms och tyckte mp3n var riktigt snygg. Jag valde samsungmodellen fast i vinrött. Ikväll ska vi på Tapasrestaurang med hennes föräldrar och imorrn ska vi ta runtuna. Mamma har gravat en hel halv lax som jag antar att det är meningen att vi ska trycka i oss tillsammans med allt annat. Ha det riktigt bra nu i Grekland.

2008-07-18 @ 15:55:24
Astrid Bolund

Tycker mycket om det du skrev! Underhållande att se en del schyssta grejer och inte endast det generella sakerna som man kan se om hela tiden. ;)

2010-12-02 @ 08:57:17
URL: http://jade.se/paketresor/bali


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0