Flerspråkig dröm

I natt när jag äntligen somnade drömde jag på engelska och lite på franska och svenska! Häftigt va? Jag drömde att jag snackade med personer på alla dem tre språken. Fan va coolt att hjärnan bara kan ställa om sådär. Annars var drömmen ganska sorglig och konstig, Jag drömde att jag var med på ett sånt franskt-svenskt utbyte och jag bytte med en kille. Vi satt och pratade och han berättade att hans pappa hade dött några månader tidigare. Han var tydligen sjuk. Men vi fick ganska bra kontakt med varandra och jag kommer verkligen ihåg hur jag sa till några svenskar att han var jättebra på engelska. Det är nämligen inte så vanligt vid sånna utbyten, enligt mina erfarenheter. Sen kommer jag ihåg att jag frågade honom vart de andra var på franska. Och sen tror jag att franskarna var djur helt plötsligt för vi skulle rädda dem från några fåglar. Haha va komiskt. När vi hade räddat alla och skulle sova så vaknade jag.

Fan va konstiga drömmar man har. Fast jag fattar vart de tre språken kommer in i bilden. Jag håller på att läsa en bok på engelska som läxa till engelska B kursen. Och jag ska åka till Frankrike snart så det är inte så konstigt. Och det är ju bra att jag övar på att snacka språken, även fast jag bara gör det i mina drömmar.

Åh det snöar ute förresten! Eller det ser mest ut som det virvlar omkring, men det har kommit massa snö på marken. Jag tror jag ska försöka få med någon ut och åka pulka sen. Det är ju så kul och jag bor ganska nära ett pulkaberg. Nu börjar jag få vinterkänslor. När julen och allt redan är slut. Och jag längtar så mycket till Chamonix, men nu är det inte lång tid kvar..  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0