Efterrätter

Och så var det fredag igen.. :D Ikväll tror jag att jag bara ska vara hemma och ta det lugnt. Det blev nämligen ingen tv-kväl igår, det blev en Timmy-kväll så jag kan ju ha det idag istället.

Idag på vegetariska matlagningen fick vi göra egna maträtter. Jag gjorde linsröra med ris och till efterrätt blev det bärmousse. Det blev skitgott, speciellt moussen. Och nu håller pappa på att göra tiramisu, Mmm. Jag bara äter och äter. Pappa gör efterrätter ganska ofta nu så det är svårt att låta bli. Igår gjorde han tillexempel ungsstekta äpplen med nötter och socker typ och förra helgen gjorde han parisevåfflor och så åt vi ju semlor emellan det med. Och förra helgen när mamma och pappa gjort en maträtt med morötter till tog jag de sista och sa "jag behöver äta morötter" då föreslog han att jag skulle göra en morotskaka! Haha han föreslår inte att jag ska äta råa morötter oftare eller så, nej han föreslår en kaka med lite morötter i. Min pappa är för rolig ibland.

image93

Choklad mousse i choklad och Flytande ö som det heter på svenska..


Pappa och Jag 

Dem här efterrätterna åt vi i en skidrestaurang i Chamonix.


Kommentarer
Ems

Hahah :D Jag känner mig också lite tjockis just nu, var och tränade förut och nu sitter jag med en stor feeeeet godispåse. Snacka om onödigt... Nej men vi kör på din lilla idè! Säg till om jag ska bidra med något (: ska vi tända ljus och dricka vin också? Hahahah. Ska vi ge varandra en varsin chokladask? Hahaha. Natma fooooorlife!

2008-02-08 @ 19:35:29
URL: http://emni.blogg.se
Fani

det där såg ju inte lite gott ut om man säger så x( jisses, din suktare! sitter här med världens sötsug just nu & de här bilderna gjorde ju inte direkt saken bättre ^^ haha åh din pappa ser så himla mysig ut ju :D pusspuss!

2008-02-10 @ 23:53:38
URL: http://glikia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0