Barnvakt

Idag efter skolan har jag varit barnvakt. Det gick jättebra förutom en liten stund när ettåringen började gråta. Det är ett roligt jobb att ta hand om ungar. Vid ett tillfälle lekte vi kurragömma. Kruxet var bara det att treåringen talade om för mig vart jag skulle gömma mig när hon räknade och så talade hon om för mig vart hon skulle gömma sig när jag räknade. Det blev alltså inte så mycket gömmande.

Igår fick vi reda på resultaten på nationella provet i svenska, den skriftliga delen. Alla lärare som rättade var väldigt hårda. Jag fick bara G+ på mitt reportage. Allteftersom fler och fler fick reda på resultaten tyckte jag dock att mitt blev bättre och bättre. Det var nämligen ingen i hela min klass som fick MVG och det var bara tre som fick VG. Jag ska i alla fall få VG i betyg. Visst känns det lite tråkigt att bara få VG i svenska B men jag har vant mig vid tanken nu.

Snart ska jag till Fani men först ska jag käka lite. Ha det bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0