Projektarbete

Nu har jag haft min andra Yoga & Meditation lektion. Vi gjorde samma övningar som igår, fast höll på lite längre tid. Först yogar vi lite och sen mediterar vi lite. Meditationen vi gjort än så länge är inte alls som jag föreställt mig. Vi har suttit i meditationsställning, lyssnat på ett band som vi ska sjunga med i och sedan gjort lite rörelser med händerna. Det är tydligen en form av nybörjarmeditation eftersom man gör flera grejer samtdigt. Det hjälper en att koppla bort alla tankar eftersom man måste koncentrera sig på att sjunga och röra händerna på ett visst sätt. Jag blev lite rädd när läraren sa att vi skulle göra det i sex minuter men tiden gick faktiskt fort.

Efter lektionen sanckade jag lite med läraren. Hon och en annan lärare försöker söka olika bidrag för att åka med en klass till Bangladesh. Det är precis vad jag vill ha som projektarbete så jag frågade henne lite för att försöka reda ut om jag äns kan åka. Hon berättade tyvärr att det är jättesvårt att få pengar från skolan till resan. De räknar med att det kommer kosta cirka 20 000 kronor per elev och än så länge har de bara fått 50 000. Jag vill verkligen åka. Om det inte går måste jag komma på ett nytt projektarbete och det känns svårt att komma på någonting som jag verkligen brinner för. Två andra ämnen jag skulle kunna tänka mig att göra projektarbete inom är hälsa och miljö. Några förslag?

Ikväll ska jag Thaiboxas. Tyvärr måste jag gå dit själv för Emelie som skulle följa med är sjuk. Jag kommer säkert vara den enda tjejen och bli nedslagen av massa biffiga killar. Hjälp! Hoppas det slutar regna innan jag drar så jag slipper bli dyngsur.


Det spöregnade i Hamburg


Kommentarer
Emma

Där har vi en LCHF kost! Fast man skulle byta ut mjölken mot grädde istället ;D thank you dear <3



Du kanske kan använda din tågluff som projektarbete? Jämföra länderna, eller skriv någonting om hur vi kan resa miljövänligare (som tåg t.ex) eller kanske jämföra hälsan hos de olika "folkslagen" du träffade på under din resa, varför t.ex Italienarna inte har problem med hjärt och kärlsjukdomar tex (ingen aning om det stämmer dock) OKEJ jag har ingen aning de där var ganska lama förslag :P Om du inte kommer på någonting så kan du vara med mig om du vill, fast jag vet ju att du skulle vilja åka iväg någonstans, men jag tänkte mest ur miljösynpunkt det här med LCHF. Också jävligt tråkigt för dig förmodligen :P okej jag ska sluta komma på kassa förslag. Det löser sig säkert ;D

2008-08-26 @ 22:16:18
URL: http://emni.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0