Kräftskiva

Det är kräftskiva på min gård nu så jag sitter här och är proppmätt. Jag har ätit tre olika sorters sallader, massa kräftor, bröd, nötter och äppelpaj. Jag misstänker att det var äppelpajen som gjorde mig så mätt mot slutet. Kräfterna är så små och jobbiga att äta så med mitt noga ta-bort-bajset-genomförande tog det lång tid att få i sig alla. Det var gott i alla fall. Jag lärde mig faktiskt gilla kräftor förra året och nu älskar jag det. Mamma kallade det "vuxenfaktor", jag antar att hon har lite rätt även fast småbarnen från gården också vräkte i sig.

Det var kul att vara med Isak förresten. Vi såg på film, kollade kläder som han kanske skulle beställa från internet och så hade vi våra vanliga minidebatter. Idag rörde dem bland annat ämnen som abort, kristna, snobbar och frågan om homosexuella ska få adoptera eller inte. Jag är den av oss två som är öppen för det mesta och är för både abort och gayadoptioner. Isak sa på något ungefär "jag tror vi gillar varandra på grund av att vi är så olika" och jag misstänker att han har rätt i det. Det är lixom roligt att ha någon att debattera med. De flesta av mina andra vänner tycker ungefär som mig och då är det inte lika roligt att diskutera ämnena. 

Nu ska jag se på Gossip girl och låta maten smälta. Jag tror att det blir en lugn kväll idag.  

Behind blue eyes


Kommentarer
Anonym

Vilken fin bild sötnöt (:

2008-08-16 @ 18:34:30
Fani

tack hjärtat :) fan vad najs med kräftskiva, vill jag också ha! haha, har alltid tyckt det är skitgott faktiskt, fast så jävla jobbigt att äta ja. att debattera & sitta & diskutera är alltid kul ju, speciellt när de är så mkt blandade åsikter inblandat, blir mer intressant på det sättet håller jag med om :) verkligen jättefin bild på dej, ögonen bara lyser liksom. puss(L)

2008-08-18 @ 14:12:23
URL: http://glikia.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0