Torsk

Jag har redan slutat skolan för idag. Nu är det bara imorgon kvar och sen helg, igen. Veckorna går jävligt fort nu, eller det gör dom nästan jämt. Fast nästa vecka ska jag ha lite prov och sånt, så det ska inte bli kul.

Jag hade förresten "bokseminarium" idag på historia. Vi var en grupp som satt och diskuterade boken Torsk, som jag berättat lite om. Trots att läraren ställde frågor som "vilka årtal var de olika torskkrigen" så lyckades jag få VG+ på uppgiften. Det trodde jag verkligen inte, boken var ju skitsvår att komma ihåg.

Det var roligt att prata om boken så i alla fall för när läraren ställde frågor som ingen kunde svara på och när han sen sa svaret så sa alla i kör "Jaha, jusst det" Det är så typiskt med sånna förhör för alla låtsas jämt som om dom hade det på tungan men bara inte lyckades komma ihåg vad. Det var svårt att hålla sig för skratt då. Som om han inte skulle fatta att alla sa så bara för att verka bra.

Nu ska jag iväg och ringa.. Ha det bra!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0