Samhällsarbetet

Ah! Nu har jag äntligen varit duktig och pluggat. Visserligen med ganska många raster och lite trolleri. När jag kämpat och fått ihop lite mer än två sidor kom jag nämligen på att det skulle vara 1,5 i radavstånd och när jag ändrade till det så hade jag plötsligt skrivit lite mer än tre sidor. Haha, fatta va glad jag blev. Efter det gick det ganska enkelt att få ihop en halv sida till. Nu ska jag i alla fall bara granska lite statistik och skriva ihop det och sen fixa alla detaljer och det kan jag göra någon annan dag.

Arbetet handlar förresten om att det "saknas" mijontals kvinnor i världen och främst i Asien. Det är nämligen många där som genom fostervattensprov får reda på att dom väntar tjejer och gör abort eller till och med dödar spädbarnen endast för att det är tjejer. Ganska hemskt ämne att skriva om men jag gillar att skriva om hemska grejer för då känns det som om jag gör något. Bidrar med något lixom, sprider informationen vidare.

Nu ska jag ut och springa med Melody snart. Sov gott!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0