Astronomi

Yehoo, nu är det vårväder för fullt här i Norrköping. I morse efter frukosten smorde jag in mig, tog på mig ett linne, flippflopp och gick ut och satte mig i solen och läste. Det var lite molnigt men när dem försvann blev det hur varmt som helst. Solkrämen lockade verkligen fram många minnen och känslor. Det är nog den lukten jag minns bäst och blir mest nostalgisk över. Yeah, snart är det sommar! Fucking mindre än två månader kvar i skolan!


I torsdags efter skolan var jag med Timmy, Jocke och Wille och körde fotboll. Det var kul, fast det var åratal sen jag spelade fotboll. Jag är verkligen inte lika bra som dem heller, vilket inte är så konstigt i och för sig.

På kvällen vid halv nio samma dag mötte jag min astronomigrupp. Vi åkte till en golfbana och kollade på stjärnor och planeter. Jag såg bland annat Mars, Månen och Saturnus. Mars såg bara ut som en gul stjärna. Saturnus var häftigare för man såg ringarna, fast ganska liten tyvärr. Månen var häftigast att se för man såg den ganska nära och kunde se att den var ojämn. Det var magiskt att kolla på himlen för man känner sig så liten när man står där och spanar ut i rymden. Vad är det som gömmer sig där ute lixom?

Andres fyllde år i torsdags och igår fyllde pappa år. Den här veckan och nästa vecka är värsta födelsedagsveckorna, sammanlagt 5 personer som är ganska nära mig fyller år de här två veckorna. På måndag är det Emelies tur...  

Igår efter skolan var jag och kollade på korta filmer som Film och Musik treorna gjort. Emelie hade bland annat gjort en film som sändes. Det var jättekul att se filmerna även fast alla kanske inte var så bra. Haha det är ändå kul och dem är jätteduktiga som har kunnat göra filmer överhuvudtaget.

När jag kom hem åt jag och pappa lite och sen ringde min syster! Ända från Indien! Jag blev skitglad. Det var ju så länge sen jag snackade på riktigt med något av mina syskon. Dessutom kom det lite som en chok för jag och pappa hade precis snackat om att det redan hade varit den 18:onde i Indien. Hon ringde för att gratta pappa. Det fick mig att komma på hur mycket jag saknar mina syskon. Men snart kommer dem börja komma hem igen. Jag längtar verkligen! Moas samtal made my day lixom.

På kvällen var jag med Timmy hos Wille. Det var vi och så 5 killar till. Killarna körde poker fast Wille åkte ut ganska fort så då spelade han och jag kort i stället. Det var kul att vara med dem. Killar är så mycket enklare än tjejer, inte lika komplicerade. Och så blir det roligt nästan 100% av gångerna man är med dem.

Nu har det blivit en ganska stor sammanfattning av mina senaste dagar. Nu ska jag gå och äta en skitgod tårtbit med choklad- och apelsinsmak som är över från igår. Ha det bra!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0