LÖRDAG!

Hej! Nu är det äntligen helg! Det är så skönt att äntligen få sova ut och bara ta det lugnt. Jag fick ju inte göra det förra helgen.

Igår på psykologin såg vi en jättebra film som heter Swing Kids. Den är från 1993 och utspelar sig i nazisttidens Tyskland. Den handlar om ett gäng ungdommar som inte vill gå med i Hitler-jugend, istället lyssnar dem och dansar till swingmusik. Jag tycker det är jätteintressant att kolla på nazistfilmer, men jag blir samtidigt så arg! Det är så svårt att fatta att det faktiskt har hänt och för inte alls så länge sen. Jag hatar nazister!
I alla fall filmen är intressant, sorglig och gripande. Jag fick själv lust att medverka i filmen och dansa till swingmusiken. Ni måste se den.     

Igår på kvällen var jag med Orlando. Vi gjorde tacos och åt ostbågar till efterrätt, eller jag åt ostbågar till efterrätt :P Vi såg en film med men tyvärr var jag så jävla trött så jag höll på att somna flera gånger, så tillslut stängde vi av den och sov. Idag vaknade vi ganska tidigt och gick ut och sprang. Det var skönt, det är fint höstväder här nu. 
Nu är jag hemma och ska städa lite. Mitt rum är så stökigt och dammigt. Ha en trevlig lördag! 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0