Crash

Hej. Nu har ännu en vecka börjat, men jag längtar redan dömycket till fredag eftermiddag för då börjar ju lovet! I helgen har jag tagit det ganska lugnt. Sebbe har ju kommit hem så jag har hållit mig hemma för att träffa han och för att inte missa några historier från resan. I Lördagskväll gjorde jag och Sebbe fruktsallad och såg på filmen Crash, jag tycker den är jättebra. Den handlar om rasism och att det är svårt att veta hur man egentligen är och reagerar vid olika situationer. Jag kommer inte på så mycket att skriva om den nu men på http://www.imdb.com/title/tt0375679/ kan man läsa lite om filmen. Där fick den 8,2/10 i betyg, vilket är jättehögt för den sidan. Så se den filmen!

I söndags var jag först hos Orlando. Vi lagade mat och pluggade matte. Vi är på samma ställe i matte, han har prov på det nu och jag har prov på det på fredag. På kvällen följde jag med pappa till farmor & farfar. Idag har jag bara vart i skolan. Det är så konstigt för det känns som om jag inte gör så mycket där, pluggar och så men jag blir ändå trött. Nu ska jag gå och vila framför tv:n. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0