Strömavbrott

N - Varför släkte du lampan för?
O - Jag har inte släkt lampan, varför har du släkt lampan?
O - Allt är svart, jag tror att det är strömavbrott.

Jaa, det var ungefär så det gick till. När vi precis satt på oss kläderna och var påväg ut från Orlando sa det schwoop, och allt blev mörkt. Jag hade cykeln med mig men efter att vi kollat ut genom fönstret och konstaterat att hela området var svart bestämde vi att det nog var bäst för mig att ta bussen. Klockan var ju halv 11 och alltså kolsvart. Jag tyckte det kändes läskigt att det var så mörkt, så fort det slocknade kändes det som en annan stämning. På bussen kändes det nästan ännu mer kusligt när vi åkte förbi en kyrkogård som lyste upp med flera lyktor i mörkret.

Under bussfärden fick jag även tanken att "det måste vart så här det kändes förr i tiden innan elektriciteten" Man tänker inte på hur stor använding vi har av elektriciteten förrän man blir utan den. Tänk tillexempel hur mycket enklare det måste vart att göra brott. Och det kan ju vara läskigt att gå hem på kvällen själv nu men tänk hur det måste vart då, utan lampor.

Det känns nästan planerat att det blev strömavbrott just nu på Halloween. Jag menar det är ju inte sånt som händer varje dag precis. Men det får jag väl läsa om i tidningen imorgon i sånna fall. 

Efter att jag missade bussen vid bytet fick jag gå hem sista biten (ungefär en kvart). Dessutom slutade min mobil att fungera av någon konstig anledning så varken Orlando eller mina föräldrar fick tag på mig. Men andas ut. Jag är hemma i tryggheten, under lampor, i min del av staden. Men det verkar inte som om strömmen har kommit tillbaka för de andra för O har inte loggat in på msn än. Hoppas det går bra i alla fall och hoppas att det inte är/var någon som tar/tog allt för stor skada av strömavbrottet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0