Vän med ett ex?

Jag vaknade nyss, satte på mobilen. Ja för tydligen hade jag stängt av den för första gången på väldigt länge sen jag och O gjorde slut. Och självklart, då hade han ringt. Han lämnade ett ganska långt, sorgligt meddelande på telefonsvararen där han förklarade att han inte ville försöka vara vänner.

Ja jag vet, det borde inte vara så stor chock precis men det känns ändå väldigt sorgligt. Jag vet, det är inte lätt att vara vän med ett ex, men man kan väl försöka? Fast han vill inte det för att han tror att han kommer få det jobbigare att gå vidare, och det förstår jag ju självklart. Det är bara sorgligt eftersom att vi har kännt varandra så länge och varit med varandra så mycket. Och jag ser det inte så mycket som att vara "vän med ett ex", jag ser det mer som vara vän med en person jag bryr mig om. Men det här kanske är det bästa. Om det är det bästa för han vill jag ju självklart ha det så här eftersom att jag vill hans bästa med. Jag antar att det bara är lite svårt att acceptera det.
Men jag hoppas att du får ett underbart liv!


Kommentarer
Ena halvan av Natma

You've got me babe! Life goes on

2008-01-01 @ 14:26:10
URL: http://www.emni.blogg.se
Någon

när man har gjort slut kan det ofta behövas en paus från varandra men det betyder inte att kontakten behöver brytas helt för alltid, man kanske bara behöver börja om lite, utan attraktion.

2008-01-09 @ 01:19:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0