Reseplaner

Nu har jag vart ute och gått stavgång, sett på Bonde söker fru och ätit mat. På nått konstigt sätt känner jag mig lite nervös över ikväll. Och det konstiga är att jag inte äns vet vad jag ska göra ikväll. Jag måste ringa Emma snart och se om hon kommit på nått.

Ahhh, igår bokade Sebbe (min bror) en resa till Canada. Han ska vara borta skitlänge, typ fyra månader. Vilket jag verkligen inte är van vid. Det längsta han har vart borta nu är när han var i Thailand och Malaysia i nästan 2 månader. Han ska åka till Canada för skidåkningens skull och så ska han fixa jobb. Och mina två andra syskon har också bokat resor. Moa ska åka till Indien (som vanligt) och vara där i också typ 3-4 månader och Jonis ska åka till Australien (och kanske till fler länder?) Jag är lite osäker. Men han ska i alla fall vara borta i typ 5 månader. Men Moa och Jonis är jag ganska van vid att inte träffa på länge eftersom de inte äns bor i Norrköping, men ändå. Alla ska åka i januari med så vi alla fyra syskon kommer vara på helt olika ställen på jordklotet samtidigt. Och jag blir ensambarn igen. Jag vill med resa! Men jag, mamma och pappa ska troligtvis åka till några alper så att vi kan åka skidor någon gång i januari med. Vi brukar alltid åka skidor varje år, jag tycker det är skitroligt.

På ett sätt vill jag växa upp, gå ur skolan och så för då kan ju jag också resa överallt men på ett annat sätt så känns det så läskigt att bli stor så då vill jag bara vara liten igen. Det var ju så roligt att leka när man var liten med. Allt var så lätt och inget var särskilt komplicerat. Men det är ju så här livet funkar. Man växer upp helt enkelt.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0